آموزش قدم به قدم راهندازی کسب و کار اینترنتی

نویسنده : مدیریت 1404/07/08 77 بازدید 0 نظر

شروع یک کسب و کار آنلاین
راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین مزایای زیادی از جمله:

  • دسترسی به مخاطبان خاص و جهانی
  • کار انعطاف پذیر
  • مدیریت انواع کسب و کارها به صورت آنلاین
  • کسب درآمد از محصول یا خدمات
  • فرصت‌ها برای کارآفرینان دیجیتال
چه بخواهید حرفه خود را به تنهایی پیش ببرید، چه به یک بخش کاملاً جدید روی آورید یا یک سرگرمی را به یک کسب و کار تبدیل کنید، امکانات برای کارآفرینان دیجیتال بسیار گسترده است.
مرحله ۱: تحقیق در بازار
ایده کسب و کار شما هر چه که باشد، باید با تحقیق در بازار، از جمله مشتریان و رقبایتان، شروع کنید. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

آیا کسب و کار شما به یک نیاز و خواسته واقعی مشتری پاسخ می‌دهد؟
آیا نقطه تمایزی دارید که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند؟
بازار چگونه با تغییر اولویت‌های مشتری و تغییرات جهان، تکامل و رشد خواهد کرد؟
تحقیقات بازار مانند این، اولین گام حیاتی در این فرآیند است.

مرحله ۲: مدل کسب و کار آنلاین مناسب را انتخاب کنید
طیف وسیعی از راه‌ها برای اداره کسب و کار شما به صورت آنلاین و کسب درآمد از آن وجود دارد. مدلی که انتخاب می‌کنید به نوع کسب و کار شما و نحوه عملکرد آن در پشت صحنه بستگی دارد. به عنوان مثال:

اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید، آیا فضا و زمان لازم برای ذخیره و تحویل محصولات را دارید؟
آیا می‌خواهید یک کسب و کار دراپ شیپینگ راه‌اندازی کنید؟
مدل‌های کسب و کار آنلاین
تجارت الکترونیک: به عنوان یک کسب و کار تجارت الکترونیک، می‌توانید از طریق فروش محصولات یا محصولات دیجیتال مانند عکس‌های چاپ بر اساس تقاضا، از طریق یک فروشگاه آنلاین درآمد کسب کنید. بسیاری از خرده فروشان الکترونیکی قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، با فروش محصولات خود در بازارهای آنلاین مانند Etsy، به عنوان یک فروشنده شخصی، شروع می‌کنند.

از طرف دیگر، می‌توانید یک کسب و کار دراپ شیپینگ راه‌اندازی کنید. به جای خرید و ذخیره موجودی کالا از قبل و تحویل سفارشات، با یک عمده فروش شخص ثالث همکاری می‌کنید تا محصولات را برای شما تهیه و تحویل دهد. شما فقط باید زمانی که مشتری شما سفارشی ثبت می‌کند، به شریک شخص ثالث خود پول پرداخت کنید. دراپ شیپینگ می‌تواند راهی خوب برای آزمایش بازار و دیدن محصولاتی باشد که مصرف‌کنندگان می‌خواهند بخرند یا طیف وسیعی از محصولات را بفروشند.

تبلیغات
تبلیغات آنلاین سریع‌ترین حوزه رو به رشد تبلیغات در سراسر جهان است و بریتانیا بزرگترین بازار در اروپا است. این روش اصلی کسب درآمد بسیاری از مشاغل آنلاین، به ویژه ارائه‌دهندگان محتوا است. سایر مشاغل به شما برای تبلیغ محصول یا خدماتشان در وب‌سایت، برنامه یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما پول می‌دهند. این بدان معناست که می‌توانید محتوا و خدماتی مانند سرگرمی را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه دهید.

روش‌های تبلیغات آنلاین
روش‌های مختلفی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد، از جمله:

  • تبلیغات بنری پولی
  • بازاریابی تأثیرگذار
  • محتوای حمایت‌شده
  • فری‌میوم
بسیاری از مشاغل بهترین‌های هر دو جهان را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این شامل:

محتوا یا خدمات رایگان با گزینه ارتقاء
اغلب موارد رایگان با تبلیغات همراه هستند، در حالی که ارتقاء یک تجربه بدون تبلیغات را فراهم می‌کند. یکی از مزایای فری‌میوم این است که به مشتریان بالقوه شما این فرصت را می‌دهد که "قبل از خرید امتحان کنند" - به بازاریابی کسب و کار شما و ایجاد روابط با مشتری کمک می‌کند.

اشتراک
به جای خرید یک محصول یا خدمات در زمان نیاز، بسیاری از مصرف‌کنندگان در حال ثبت نام برای اشتراک هستند. این یک روند رو به رشد است، نه تنها برای خدماتی مانند نرم‌افزار و سرگرمی، بلکه برای محصولاتی مانند جعبه‌های اشتراک غذا و نوشیدنی. با اشتراک، مصرف‌کنندگان خدمات مداوم و محصولات منظم دریافت می‌کنند. در عوض، کسب‌وکارها مشتریان وفادار و جریان درآمد ثابتی به دست می‌آورند.

اشتراک برای انواع کسب‌وکارهای آنلاین، از جمله:
  • خدماتی مانند آموزش آنلاین
  • ارائه‌دهندگان محتوا
  • خرده‌فروشان الکترونیکی
همچنین یک افزونه خوب است. به عنوان مثال، می‌توانید به عنوان بخشی از کسب‌وکار پیاده‌روی سگ خود، یک سرویس جعبه اشتراک برای خوراکی‌های سالم سگ ارائه دهید. پایداری نیز می‌تواند به پیشبرد این روند کمک کند، به طوری که مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای محصولاتی مانند لباس و مبلمان را به جای خرید، اجاره می‌کنند.

مرحله ۳: نوشتن طرح کسب و کار و انتخاب نام تجاری
نوشتن طرح کسب و کار راهی عالی برای تفکر واضح در مورد ایده کسب و کار شما و اطمینان از نحوه عملکرد هر مرحله است تا بتوانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. این طرح باید تمام جنبه‌های کسب و کار شما را پوشش دهد:

هدف
  • تمایز از رقبای شما
  • مدل کسب و کار آنلاین
  • بازار هدف
  • نحوه فروش محصولات یا خدمات
  • پیش‌بینی درآمد و هزینه‌ها
  • اهداف کسب و کار
  • برنامه رشد آینده
  • انتخاب نام تجاری
یکی از مهمترین جنبه‌های کسب و کار آنلاین شما، نام کسب و کار شما خواهد بود. این نام باید در چندین کانال کار کند:

به عنوان نام دامنه برای وب‌سایت شما
در رسانه‌های اجتماعی
نکات انتخاب نام دامنه
کارشناسان توصیه می‌کنند نام دامنه‌ای برای وب‌سایت خود انتخاب کنید که:
  • کوتاه و جذاب باشد
  • املای آن آسان باشد
  • بخش کلیدی برند شما باشد
چگونه نام مناسب را انتخاب کنیم؟
برای شروع، می‌توانید از یک تولیدکننده دامنه آنلاین برای دریافت لیستی از پیشنهادات مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. از خود بپرسید:

آیا نام شما از نظر صدا، ظاهر و حس مناسب است؟
آیا شما را از رقبایتان متمایز می‌کند؟
آیا با مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کند؟
آیا در آزمون زمان دوام می‌آورد و با کسب و کار شما رشد می‌کند؟
مرحله 4: ساخت وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک خود
انتخاب سرویس میزبانی وب مناسب ضروری است زیرا وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما باید به طور یکپارچه برای مشتریان شما کار کند. ارائه‌دهندگان زیادی برای انتخاب وجود دارند، بنابراین:
  • مقایسه کنید
  • نظرات را بخوانید
موردی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد
ساخت وب سایت یا فروشگاه آنلاین
خوشبختانه برای کسب و کارهای کوچک آنلاین، ساخت وب سایت یا فروشگاه آنلاین می‌تواند ساده و مقرون به صرفه باشد. سازندگان وب سایت و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند:
  • Wix
  • Squarespace
  • Shopify
ابزارهایی را که برای ساخت وب سایت خود نیاز دارید فراهم می‌کنند و استفاده از آنها آسان است. به یاد داشته باشید که به ویژگی‌هایی که اکنون و در آینده به آنها نیاز دارید، مانند یک ربات چت برای ارائه کمک و پشتیبانی به مشتریان، فکر کنید.

ویژگی‌های ضروری وب‌سایت
به طور کلی، شما به یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین نیاز دارید که:
  • سازگار با موبایل باشد
  • با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یکپارچه شده باشد
  • صفحات محصول داشته باشد که برای تشویق خرید طراحی شده باشد
  • بهینه‌سازی موتور جستجوی خوبی داشته باشد
  • بتواند مطابق با کسب‌وکار شما رشد و سازگاری داشته باشد
  • استفاده از پلتفرم تجارت الکترونیک
استفاده از یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای ساخت فروشگاه آنلاین شما، تمام ابزارهای مورد نیاز برای فروش آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا:
  • محصولات و توضیحات را اضافه کنید
  • موجودی و سفارشات را مدیریت کنید
  • تجربه مشتری را بر اساس داده‌ها و تجزیه و تحلیل بهبود بخشید
  • حساب تجاری برای پرداخت‌ها
قبل از اینکه بتوانید فروش آنلاین را شروع کنید، به یک حساب تجاری نیاز دارید تا پرداخت‌های کارت اعتباری و بدهی را از مشتریان بپذیرید.

مرحله ۵: یک برند آنلاین بسازید
معتقد به چه چیزی هستید؟ برند شما فراتر از آنچه کسب و کار شما انجام می‌دهد، عمل می‌کند. این برند، «چه کسی» بودن کسب و کار شما و آنچه که شما نماینده آن هستید را به ذینفعان از جمله مشتریان بالقوه، سرمایه‌گذاران، تأمین‌کنندگان، شرکا و کارمندان منتقل می‌کند.

شروع با هویت برند
با یک مأموریت روشن و نقطه فروش منحصر به فرد (USP) شروع کنید تا هویت بصری و لحن صدای برند خود را شکل دهید. هویت بصری شما شامل:
  • لوگو
  • رنگ‌های برند
  • فونت‌های برند
لحن صدای شما، نحوه صدای شما در فضای آنلاین، چه در محتوای نوشتاری و چه در محتوای گفتاری است. ابزارهای آنلاین رایگان و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد عناصر برند مانند لوگوی خود از آنها استفاده کنید، یا می‌توانید با یک طراح گرافیک همکاری کنید.

شناخت مشتریان
هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید، می‌توانید آنها را با بازاریابی و ارتباطات خود به طور مؤثرتری هدف قرار دهید. در اینجا چند راه برای دسترسی به مخاطبان هدف خود به صورت آنلاین آورده شده است:
  • رسانه‌های اجتماعی ضروری هستند.
  • بسته به کسب و کار شما، ممکن است فقط داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین کافی نباشد.
  • تجارت اجتماعی در حال افزایش است.
  • استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان است.
تجارت اجتماعی همچنین کسب‌وکارهای آنلاین را به استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تشویق می‌کند.
مزایای محتوا
محتوای به‌روز و بهینه شده برای سئو به مشتریان کمک می‌کند تا شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند. محتوا شامل:
  • وبلاگ‌ها
  • صفحات محصول
  • منابع اطلاعاتی
  • ویدیو و صدا
همچنین به شما کمک می‌کند تا محصول، خدمات و تخصص خود را به نمایش بگذارید و با مشتریان خود رابطه برقرار کنید. برای مثال، می‌توانید از آموزش‌های ویدیویی کوتاه برای نشان دادن مهارت‌های خود به عنوان یک نانوا در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود، می‌توانید به طور منظم برای مشتریان خود ایمیل ارسال کنید تا اخبار و پیشنهادات مرتبط را به اشتراک بگذارید.

تبلیغات پولی
طیف رو به رشدی از راه‌ها برای تبلیغ آنلاین کسب و کار شما وجود دارد. از:
  • سرویس‌های پرداخت به ازای هر کلیک مانند تبلیغات گوگل
  • بازاریابی وابسته که در آن محصول یا خدمات خود را در یک سایت شخص ثالث مرتبط تبلیغ می‌کنید.

مرحله 6: ثبت کسب و کار
مانند هر کسب و کاری، باید در HMRC ثبت نام کنید و در مورد ساختار کسب و کار خود تصمیم بگیرید. توصیه می‌کنیم برای دریافت مشاوره سفارشی با یک حسابدار و/یا وکیل صحبت کنید، زیرا ساختار کسب و کار شما مسئولیت‌های قانونی و نحوه پرداخت مالیات و بیمه ملی شما را تعیین می‌کند.

انواع ساختارهای کسب و کار
تجارت انفرادی: به عنوان یک تاجر انفرادی، شما کسب و کار خود را به عنوان یک فرد اداره می‌کنید و خوداشتغال هستید.
شرکت تضامنی: در یک شرکت تضامنی، شما و شریک(ان) خود مسئولیت شخصی کسب و کار خود را به اشتراک می‌گذارید.
شرکت با مسئولیت محدود: به عنوان یک شرکت سهامی خاص، امور مالی شخصی و تجاری شما جدا از هم نگهداری می‌شوند.
Experian Business Express
بررسی‌های اعتباری را انجام دهید و هر شرکتی را که با آن کار می‌کنید، برای تصمیم‌گیری آگاهانه رصد کنید.

مرحله 7: ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق در پشت صحنه
مقررات و قوانین
تعدادی از عوامل خارجی وجود دارد که می‌توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند، از جمله مقررات و قوانین عمومی و خاص بخش که باید از آنها پیروی کنید.

قوانین فروش آنلاین
شامل ارتباط شفاف با مصرف‌کنندگان برای به اشتراک گذاشتن فرآیند خرید، از جمله:
  • گزینه‌های پرداخت
  • گزینه‌های تحویل
  • هزینه‌ها و اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما
  • حفاظت از داده‌ها
شما باید مقررات و قوانین مربوط به حفاظت از داده‌ها و استانداردهای امنیتی پرداخت آنلاین را رعایت کنید.

مراقبت از خود
یک کسب و کار آنلاین هرگز نمی‌خوابد، بنابراین مراقبت از خود بیش از هر زمان دیگری مهم است. ورزش و معاشرت می‌تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.
صرف وقت برای یادگیری اصول اولیه کسب و کار نیز مهم است. با هفت گام ما برای موفقیت در کسب و کار، درباره شروع کسب و کار خود بیشتر بدانید.

* - لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

پروژه ساز فریلنسری و دورکاری پروژه

آدرس ایمیل : info@projectsaz.ir

  • شبکه های اجتماعی :